Stockholm 17-19 februari!

Lindas inlägg om Stockholm!

Stockholm då... tog ju tåget upp i torsdags. Resan gick bra, ca 15 minuter försenat bara. Men annars var det lugnt. Satt och pluggade och hann med en hel del. Duktigt och mycket nöjd med mig själv.
Mötte Marika på Centralen där vi fixade lite tunnelbanekort och sådant. Åkte sedan till vandrarhemmet, eller rättare sagt båten. Vi checkade in och hittade en liten, liten, liten hytt, haha! Som jag nog skrivit tidigare kändes mycket som om det var i miniatyr. Dörrhandtaget gick i princip i knähöjd och taket fick sig en törn. Eller rättare sagt, MITT HUVUD fick sig några smällar, då jag dunkade huvudet i taket i princip varje gång jag skulle upp eller ner från sängen. (Det var sängar över varandra.) Men, jag klarade mig utan några större skador, haha!
Efter vi checkat in och gjort oss hemmastadda åkte vi och mötte Li på Skanstull! Kalasskojj att träffas igen! Så Li var guide och vi gick runt lite och åt sen på Mcdonalds. När Li åkt hem, åkte vi tillbaka till vandrarhemmet. Vi hade inte så mycket mer att göra och visste inte vad vi skulle hitta på. Så vi tittade på en idol-dvd i hytten innan vi somnade. Vi frågade även om de hade internet på båten, och tur var väl det. Annars hade nog aldrig helgen avslutats som den gjorde. Men tar det senare.

Nästa dag vaknade vi vid 10 tiden, skönt att inte behöva gå upp jättetidigt. Vi fixade oss, åt frukost och senare vid lunchtid drog vi iväg på tandborst, schampo och balsamjakt. Jag hade ju såklart gölmt allt det hemma, haha! Men till slut hittade jag några billiga. (Är ju snål smälänning, vettni! Haha!) Vi åkte till centralen där vi gick upp en liten runda till min kusins jobb och hälsade på! Efter det så tog vi en nostalgitrip till Råcksta, mest bara för att.. haha. Och det visade sig att de byggde om hela huset, alla lägenheter var helt tomma. (Darins gamla hus är där, för er som inte fattar vad jag snackar om haha. Var där för måånga år sedan.) Men vi gick en liten snabb runda och tittade och åkte sedan tillbaka till centralen där vi skulle ta bussen till SVT, där vi skulle gå på Let's Dance. 
Så när vi ska "bockas av" på listan, hade det blivit något fel... så vi var inte uppskrivna. Men de sa att det kommer att lösas, så vi fick komma in ändå. Tur det! Hade ju blivit LAGOM glad om Weise hade varit kvar och vi inte fått komma in. Uscha! Men nu löste det sig och vi kom in, fick bra platser och såg jättebra. Vi fick se danserna och efter det fick man fota och få autografer om man ville. Jag var inte så intresserad av någon, eftersom min favorit nödvändigtvis hade skickats hem veckan innan..... men tänkte ändå att man kunde haffa ett kort med Alexander. Fast det blev mer än tre kort. Haha! Vi stod där och Marika skulle ta kort, men så typ blundade han tydligen på första kortet, så han bara "Men nej! Vänta, ta en till." Så Marika tar ett kort till, men då gjorde han tydligen något konstigt, IGEN! Så han bara "Nej, den blev också fel.. Ta en till, ta en till!!!" Hahaha, jag bara stod där med armen om Alexander och väntade på att han skulle bli nöjd, hahaha! Men på tredje kortet blev han fin så då var han nöjd. "Du ska hålla med två händer, annars blir det inte bra." Sa han till Marika, som tydligen höll kameran med bara en hand, haha. Så skulle jag ta kort å honom och Marika, och jag höll med två händer (det gör jag av bara vana liksom). "Sådär ska du hålla, titta på henne, hon är duktig." Hahaha! Sen sa jag lycka till och han frågade om dansen var bra och jadå, det tyckte jag minsann att den var! Sen gick vi ut och jag åt en fralla, för jag var hungrig som ett as. Åkte från SVT sen och åkte till Skanstull där vi tänkte kolla lite snabbt i affärerna innan de stängde. Jag lyckades fynda tre par örhängen för 40 kr. Inte illa pinkat! Sedan gick vi till en pizzeria där Marika skulle äta. Hon fick en sån FET pizza så det är inte sant. Har nog aldrig sett en så stor pizza i hela mitt liv, haha! Efter det, stack vi och handlade lite frukost till nästa dag och sen åkte vi tillbaka till vår lilla hytt. Checkade internet och sedan somnade vi ganska snabbt. Skulle kliva upp tidigare nästa dag.

Lördag då. Vaknade vid 8 tiden, började packa ihop grejerna, fixa oss och allt som skulle göras. Checkade ut vid halv tio tiden, hade ett tidsschema för dagen, så att vi skulle hinna med allt. Haha. Åkte till Centralen, lämnade väskor och åkte sedan iväg mot vad som skulle bli ett perfekt avslut på resan. (Jag visste alltså inte det här förrän i torsdagskväll) Kan ju berätta då, innan jag skriver allt som hände. Men i torsdagskväll, frågade vi som sagt efter internet, fick en kod och loggade in och då skriver Mia och frågar om jag ska träffa Weise på lördag. Jag fattade ingenting, haha. Då berättade hon att han skulle vara i Täby Centrum och göra konst, haha! Och, det var kl 13-14, mitt tåg gick 16.15. Jag blir extremt överglad och sitter och typ hoppar upp och ner på stolen, haha! Så jag och Marika bestämde i den sekunden att, vi ska dit! Haha. Jag var alltså helt inställd på att, jag kommer inte få träffa Andreas nu. Även om det var det som resan var mycket planerad efter. Och att jag nu helt plötsligt, skulle få träffa honom igen, ah.. haha, jag blev så jävla glad!!! Och ringde mamma och bara "Han kommer till Täby!!!!" Haha. Fatta att jag sov gott efter att fått veta det! Haha. 
Men i alla fall då, vi tog oss ut till Täby. Blev lite byten med bussar och sådant, men det gick bra. Kom fram vid 11 tiden. Gick runt och kollade i affärer och jag måste säga att jag blev helt LOST. Har nog aldrig varit i ett liknande köpcenter, haha. Det var gångar hit och dit och helt lötsligt var man på andra våningen.. haha, men vi lyckades hitta rätt sen. Vid halv ett ungefär, så ställde vi oss där den lilla scenen var. (De (Laila Bagge var också med) skulle göra självporträtt av sig själva, men de skulla skjuta med paintball, VM-mästarna var där och hade börjat med Laila.) Klockan tickar på och så ser vi Laila komma i rulltrappan. Jag börjar ju undra om Weise också var där nu men ser honom inte. Och sen helt lötsligt bara "poff" så står han där, vet inte var han kom ifrån, haha! Men så ser han mig och jag vinkar och så går vi motvarandra (han dissade dom han snackade med, haha precis som i Lund, hihi, så fin!!), kramas och snackar lite.
Kommer faktiskt inte ihåg allt vi sa, men tror det var ungefär något sånt här

A: Heej!
L: Heej! 
*kraam*
L: Jag visste inte att du skulle vara här! Fick veta det i torsdags, haha. Jag blev så jävla glad!
A: Haha men självklart!  Men vart bor du nu då?
L: (Nu fick jag typ tunghäfta, fråga mig inte varför haha) Öh..eh..ah.. eh.. på typ en båt. Haha.
A: Ahaa, hah okej!
L: Haha, kan vi ta ett kort också? 
A: Ja visst!
*Marika tar kort*
Sen tar jag kort på Andreas och Marika, sedan ställer vi oss lite längre bak igen, då de snart skulle börja. 

De börjar och förklara för Weise och Laila hur de ska göra och sedan får de börja skjuta på Laila (tavlan alltså).
Efter ett litet tag ska de ta tio minuters paus. Jag ville egentligen snacka lite med Weise, för vi skulle inte hinna stanna kvar tills det var slut, eftersom vi var tvugna att åka så Marika hann med sitt tåg. Men han stod och snackade med några på scenen, så jag tyckte det kändes dumt att springa fram direkt. Och det var ingen annan som gick fram. (Haha...) Men sen står han o Laila på scenen och jag säger till Marika, "kom, vi går fram nu.."
Så går jag fram och Andreas ser mig så jag säger "Kom lite.." och så kliver han ner till mig.
Snacket var väl ungefär såhär
L: Du, jag hinner inte stanna så länge.. jag måste med ett tåg...
A: Aha, okej
*Kram*
L: Men du... haha. Kan inte jag få ta en ny pussbild? Jag såg förjäävlig ut på den förra, haha!
A: Haha, självklart!
Han böjer sig lite och jag pussar honom på kinden, (vill inte veta hur många som glodde på oss då, hahaha), så kramas vi igen. 
L: Tack!! .. Hoppas vi ses snart igen!!!
A: Jaa, men det gör vi säkert!!
L:
A: Ha det så bra!!
L: Desamma! Hejdå!

Sen... sen var det som någon tryckte på en knapp och det VÄLLDE fram folk. HAHAH. ALLA ville gå fram och få autograf av Andreas och Laila. Haha, antar att det kan ha varit jag som råkade dra igång det där... haha. Var nog ingen som vågade innan! Haha. Men vi satte oss på en soffa och jag var både glad och ledsen, för som jag skrev i några inlägg innan, så kändes det att säga hejdå. Så jag ringde mamma och frågade om hon visste hur han kunde vara så fin?! Haha. Hon hade inget svar. Sedan skulle de börja måla igen, så vi ställde oss vid sidan för att få lite bilder. Vi hann precis se när de blev klara med Lailas porträtt innan vi skulle gå. Och precis när jag tänkte "jag måste bara få se Weise en gång till." Då var han borta, haha. Poff. Såg honom ingenstans, haha! Han dyker upp och försvinner innan man ens hunnit blinka, haha. Så vi gick bort till bussen. Den var sen. Vi ser att en buss kommer från andra hållet så vi springer och hoppar på den. Och tur var det!!

Marikas tåg gick strax efter 15, klockan var 14.05 ungefär när vi åkte. Det tog ca 40 minuter att åka tillbaka till Centralen. Båda börjar ju bli rädda att hon missar sitt tåg. Så vi bestämmer att när vi kommer till centralen springer jag till skåpet och tar ut våra väskor och hon kollar vilket spår hon ska åka. Så jag springer i princip skrikandes genom Centralen. " URSÄKTA, UR VÄGEN". Stod i en rulltrappa som jag ville komma förbi i, så jag ber den framför flytta på sig.. hon bara "Det är en barnvagn där, så du kommer inte förbi ändå.... har du brottom?" Jag tittar på henne. "Jag har SKITBROTTOM!!!!!" Så när vi kommit upp så flyttar hon sig snabbt så jag kommer förbi, springer till skåpet, slänger ut väskorna. Marika kommer och vi springer som galningar till hennes spår. Hon hinner. Puh!!! När hon åkt, pustade jag ut och gick och satte mig och väntade på mitt tåg. Handlade lite att käka på tåget och gick senare ut till perrongen. Hoppade in och satte mig i en skön första klass stol och fick till slut igång internet och var påväg hem. Resan gick bra, men den kändes otroligt lång denna gång. Antar att det var för att jag inte ville hem till ruttna Växjö. 

Men alltså, har jag haft en kalasresa till Stockholm som slutade fantastiskt. Hade aldrig ens kunnat drömma om att jag skulle få träffa honom ändå. Och ja, som han sa "Det gör vi säkert!". Det hoppas jag verkligen. Fin är vad han är. Kom på efteråt att jag skulle fråga om han visste om det finns hattar med hjärnor i, men det glömde jag. Haha!! (Och ni som undrar "hur fan kan du drömma så?"- JAG VET INTE, hahaha. Jag var minst lika förvirrad när jag vaknade, haha.)


Cool brud.


Hihi. Eftersom jag såg ut som ett mongo på förra bilden.. så ja... tog vi en ny!
Weise tackade inte nej, haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=66S7H5L9zVI

2011-04-04 @ 23:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0